سامسونگ كه يكي از پر طرفدار ترين برندهاي تكنولوژي و لوازم خانگي در كشورمان به شمار مي رود، به تازگي از سوي دو مؤسسه آماري به عنوان برترين بازيگر بازار تلويزيون هاي بزرگ در جهان معرفي شده. در ادامه مي توانيد بيانيه خبري اين كمپاني را در رابطه با بازار جهاني تلويزيون مطالعه كنيد.
شركت سامسونگ اخيرا با دعوت از اهالي رسانه درباره چشمانداز تلويزيونهاي جديد خود در بازارهاي جهاني و جهتگيريهاي تجاري اين شركت در آينده اطلاعرساني كرد. از جمله موضوعاتي كه در اين جلسه مطرح شد افزايش سريع تقاضا براي تلويزيونهايي با صفحه نمايشهاي بزرگ و كيفيت اولترا اچدي (UHD) و همينطور دستگاههايي بود كه استفاده از آنها سادهتر از هميشه باشد.
تقاضا براي تلويزيونهاي بزرگ با كيفيت UHD
تحقيق شركتهاي GfK و NPD نشان داد درآمد بازارهاي جهاني از تلويزيونهاي بزرگتر از ۵۵ اينچ در فاصله ماههاي ژانويه و آگوست ۲۰۱۷، بيش از ۴۰ درصد كل درآمد اين بازار را تشكيل ميدهد. از كل فروش تلويزيون در آمريكاي شمالي، ۶۰ درصد آن به تلويزيونهاي بزرگتر از ۵۵ اينچ و ۳۰ درصد هم به تلويزيونهاي بزرگتر از ۶۰ اينچ تعلق داشت.
در زمينه رزولوشن تصوير تلويزيون هم شاهد حركت بازار از تصوير FHD به سمت كيفيت UHD تصوير هستيم. بر اساس همان مطالعه در ماههاي ژانويه تا آگوست ۵۰ درصد از كل درآمد بازار جهاني تلويزيون به تلويزيونهايي با كيفيت UHD مربوط است. اين نسبت براي بازارهاي آمريكاي شمالي، اروپا و كره جنوبي بين ۶۰ تا ۷۰ درصد است.
استقبال از تلويزيونهايي با كاربرد ساده
در عين حال استقبال مصرفكنندگان از تلويزيونهايي با كاربرد سادهتر هم رو به افزايش است. شركت سامسونگ اخيرا تحقيقاتي را در بازار تلويزيون آمريكا و آلمان انجام داده و در هر بازار از بيش از ۱۰۰۰ مصرفكننده نظرخواهي كرده است كه به دنبال خريد يك تلويزيون جديد بودهاند. نتايج نشان ميدهد كه به ترتيب ۲۳ درصد و ۱۵ درصد از پاسخدهندگان در بازارهاي آمريكا و آلمان، اولين نكته منفي موردنظر خود را پيچيدگي سيمكشيهاي تلويزيون اعلام كردند. شركت كنندگان در اين تحقيق همچنين به سختي اتصال دستگاههاي جانبي به تلويزيون، تايپ روي صفحه آن و يا مرور صفحات در تلويزيونهاي هوشمند اشاره ميكردند.

معرفي محصولاتي متناسب با روندهاي جهاني
سامسونگ نيز متناسب با همين روندها همچنان به تقويت جايگاه خود به عنوان رهبر بازار جهاني تلويزيون ادامه ميدهد. تحقيقات شركتهاي GfK و NPD نشان داد بين ماههاي ژانويه تا آگوست ۲۰۱۷، شركت سامسونگ بازيگر اول اين بازار بوده و ۳۴ درصد كل درآمد بازار جهاني تلويزيون را به خود اختصاص داد. اين درآمد حتي از مجموع درآمد رتبههاي دوم و سوم اين بازار هم بيشتر است. سامسونگ همچنين توانست ۴۲ درصد فروش تلويزيونهاي بزرگ، يعني ۶۰ اينچ و بزرگتر و همينطور ۳۸ درصد بازار تلويزيونهاي UHD را به خود اختصاص دهد. بر اساس قيمت تلويزيون، باز هم شركت سامسونگ با در اختيار داشتن ۴۴ درصد بازار تلويزيونهاي بيش از ۱۵۰۰ دلار و ۳۷ درصد بازار تلويزيونهاي بالاي ۲۵۰۰ دلار، پيشتاز اين عرصه است.
شركت سامسونگ راهبرد خود در اين عرصه با هدف عرضه بيشترين گزينههاي ممكن از تلويزيونهاي بزرگ مثل تلويزيونهاي QLED و پرميوم UHD در اندازههاي ۶۵، ۷۵، ۸۲ و ۸۸ اينچ طراحي كرده كه تمامي اين تلويزيونها گزينههاي منحني و تخت را هم خواهند داشت. تجهيزات جانبي تلويزيونهاي سامسونگ هم بازخورد خوبي از سوي مصرفكنندگان داشت كه از جمله آنها ميتوان به راهحل ما براي رهايي از بهمريختگي و شلوغي كابلهاي متصل به تلويزيون، اتصال نامريي، شناسايي خودكار و تككنترل براي دسترسي به انواع كاركردهاي تلويزيون اشاره كرد.
معاون ارشد بخش نمايشگرهاي سامسونگ ميگويد «با توجه به افزايش قابل توجه فروش تلويزيونهاي QLED در نيمه دوم امسال، هيچ شكي وجود ندارد كه موقعيت سامسونگ به عنوان بازيگر اصلي بازار تلويزيونهاي پرميوم، همچنان رو به رشد است».
او افزود «سامسونگ همچنان به رهبري روندهاي اصلي بازار جهاني تلويزيون متناسب با راهبرد تجاري خود ادامه خواهد داد تا بتواند نيازهاي تمامي كاربران جهان را برآورده كند كه با سرعتي زياد در حال تغيير است».