آيفون هاي 2018 به شبكه 5G مجهز مي‌شود

۲۱ بازديد

آیفون های 2018

 شايعات جديد در مورد آيفون هاي 2018 حاكي از آن است كه اين تلفن‌هاي هوشمند به سيستمي نوپا براي ارتباط با نسل پنجم شبكه ارتباطات تجهيز مي‌شوند. 

مينگ چي كو، تحليلگر سرشناس بنياد تحليلي KGI به تازگي اعلام كرد كه اپل تصميم دارد با همكاري كمپاني اينتل و با استفاده از تكنولوژي نسل پنجم ارتباطي، امكان اتصال آيفون‌هاي معرفي شده در سال آينده به اين شبكه همراه را ممكن كند.

بر همين اساس، اپل از همين حالا همكاري خود با اينتل براي تعبيه قطعات سخت افزاري توليد شده اين شركت در آيفون‌ها را شروع كرده است و تصميم دارد تا آيفون هاي 2018 را با مودم‌هاي ارتباطي نسل پنجمي اينتل توليد كند.

نسل پنجم ارتباطات مي‌تواند به آيفون‌هاي سال آينده سرعت انتقال داده بسيار بالايي ببخشد. در صورت صحت داشتن ادعاي مطرح شده توسط KGI، سرعت دانلود از شبكه همراه در آيفون‌هاي 2018 بايد با واحد گيگابيت بر ثانيه اندازه‌گيري شود.

اختلاف‌هاي يكي دو سال گذشته اپل با كمپاني كوالكام بر سر مسائل گوناگون، از حق استفاده پتنت‌ها گرفته تا قيمت گذاري مودم‌هاي ارتباطي، باعث شده تا شركت بزرگ كوپرتينويي يك ماه پيش از عدم تمايل براي همكاري با كوالكام در توليد انبوه قطعات آيفون‌هاي سال آينده سخن بگويد. بر همين اساس، اپل تصميم داشت تا آيفون‌هاي 2018 را بدون حضور مودم‌هاي سري انسپ دراگون توليد شده توسط كوالكام توليد كند.

اين شايعات همچنين تاكيد مي‌كردند كه اپل تصميم دارد تا همكاري جديدي را با شركت اينتل مبني بر تعبيه جديدترين مدل مودم‌هاي مدياتك در آيفون‌هاي 2018 شروع كند. همين مسئله باعث شد تا درآمد كوالكام در مدت كوتاهي افت شديدي را تجربه كند؛ تا حدي كه كمپاني برادكام پيشنهاد تصاحب كوالكام را مطرح كند.

اما حالا برخي تحليل گران ادعا كرده اند كه اپل همكاري خود با كوالكام را به طور كامل قطع نخواهد كرد و تنها به كاهش ميزان همكاري بسنده مي‌كند. بر همين اساس، پيش بيني مي‌شود كه 30 درصد از مودم هاي نسل پنجم ارتباطات همراه در آيفون هاي 2018 توسط تراشه‌سازي كوالكام تامين شود.

علاوه بر اين و بر اساس پيش‌بيني‌هاي هفته گذشته مينگ چي كو، آيفون هاي 2018 مجهز به سخت افزارهاي ارتباطي 4×4 MIMO خواهند شد كه حتي در صورت ضعيف بودن پوشش شبكه همراه نيز سرعت انتقال داده بسيار بالايي خواهند داشت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.