جداسازي محصولات كامپيوتر و موبايل فوجيتسو

۱۵ بازديد

فوجيتسو توليدات كامپيوترهاي خانگي و موبايل‌هاي هوشمند خود را از اول فوريه 2016 به‌طور جدا از هم پيگيري مي‌كند. اين شركت مي‌گويد به علت كالاهاي مشابه و فشار رقابت شديد در هر دو بازار، مجبور به اين كار شده است. 
به گزارش كليك، فوجيتسو در روزهاي اخير اعلام كرده است كه تصميم جداسازي دو صنعت از هم به دليل دشوار شدن رقابت با رقيبان ديگر توليدكننده كالاهاي مشابه در هر دو بازار بوده است.
فوجيتسو رقابت شديدتر در توليد و فروش را نيز به‌عنوان دليل ديگري براي جداسازي دو صنعت كامپيوتر و موبايل‌هاي هوشمند از هم تأييد مي‌كند.
فوجيتسو مي‌گويد دو شركت جديد، شركت كامپيوتر –مشتريان كامپيوتري فوجيتسو- و شركت موبايل‌هاي هوشمند –فناوري‌هاي ارتباطي فوجيتسو- از 1 فوريه 2016 فعاليت جهاني خود را آغاز مي‌كنند.
در يك بيانيه كه به مناسبت كريسمس از شهر توكيو روي سايت فوجيتسو قرار گرفته بود، گفته شده بود هيئت‌مديره شركت تصميم به جداسازي اين دو شركت گرفته است؛ زيرا كه “با پيشرفت توليدات نمونه‌هاي فراوان مشابه، اساساً رقابت با به وجود آمدن بازار جهاني افزايش يافته است.”
فوجيتسو ادامه مي‌دهد:

“اين شركت تصميم گرفته است براي پيشرفت هر شركت و براي روشن شدن مسئوليت‌هاي مديريتي و امكان اخذ تصميمات مديريتي سريع و به دنبال كارآيي فراگير، شركت‌هاي مستقل براي صنعت كامپيوتر و تلفن‌هاي همراه ايجاد كند كه هدف از آن به وجود آوردن سيستمي يكپارچه است كه تمامي جنبه‌هاي تحقيقات، پيشرفت، طراحي، توليد، فروش، برنامه‌ريزي و خدمات پس از فروش را تحت پوشش بگيرد.”

اين تصميم، از ماه پيش به دست Hewlett Packard عملياتي شده است. دو شركت مجزا، يكي براي توليد پرينتر و دستگاه‌هاي كامپيوتري تحت نام و لوگو قبلي HP و ديگري براي خدمات، ارتباطات و سرور و حافظه‌هاي اشتراكي، به‌عنوان يك شركت جداگانه به نام شركت Hewlett-Packard.
همان‌طور كه توسط iTWire گزارش شده است، تنها در ماه گذشته، هر دو شركت جديد HP درآمد اضافه تقريباً مشابه 50 ميليون دلاري داشته‌اند. اين انشعاب، هزينه اخراج تقريباً 55.000 نفر از كاركنان HP را به دنبال داشته است.
تصميم تفكيك به دو شركت توسط Hewlett Packard در اواخر سال 2014 به‌عنوان قسمتي از برنامه زماني 5 ساله شركت، گرفته شده است.
سال گذشته با اعلام اين جداسازي، عضو هيئت‌مديره HP، مدير و مديرعامل، Meg Whitman، گفته است:

“كار عمده ما در 3 سال گذشته گسترش هسته كاري‌مان تا نقطه‌اي است كه بتوانيم باقدرت بيشتري از فرصت‌هايي كه با تغيير سريع بازار ايجاد مي‌شوند، استفاده كنيم.

تصميم تفكيك به دو شركت تأكيد بر تعهد ما بر برنامه‌ريزي زماني‌مان دارد. اين مسئله براي هر يك از شركت‌هاي جديد، آزادي عمل، تمركز، منابع مالي و انعطاف‌پذيري مواجهه سريع با تغييرات بازار و مشتريان را همراه با افزايش ارزش سهام براي سهام‌داران فراهم مي‌كند.
با تبديل كنوني شركت HP به دو شركت جديد كه درنتيجه تلاش‌هاي موفقيت‌آميزمان ممكن شده است، در شرايط رقابتي بهتري براي پشتيباني از مشتريانمان و همكارانمان در بازار قرار مي‌گيريم؛ و حداكثر سود را براي سهام‌داران فراهم مي‌كنيم”

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.