نرم افزاري براي جلوگيري از تيراندازي‌هاي بي مورد پليس

۱۹ بازديد

افشين پيشه مححق و فعال حوزه فناوري،مانند بسياري از مردم از حوادث اخير آمريكا رنج ديده است. وي قصد دارد با طراحي اپليكيشني مانع تيراندازي‌هاي بي مورد نيروهاي پليس شود و با اين كار ميزان حوادث خشونت آميز را كاهش دهد.   

به گزارش كليك، فيلم‌هايي كه در سراسر آمريكا از پليس گرفته شده است، نشان مي‌دهد كه شدت عمل بيش از حد منجر به تيراندازي به سمت نيروهاي پليس در ايالت دالاس آمريكا شده است كه اتفاق ناگواري است. پيشه ور قصد داشت با استفاده از فناوري، راه حلي براي جلوگيري از اتفاقات اين چنيني مطرح كند و براي انجام اين كار از افراد مجري قانون در كشور آمريكا نيز كمك بگيرد كه رئيس پليس قبلي نيويورك نيز يكي از اين افراد بود.

پيشه ور رئيس شركت Hyperloop One است و در پروژه انتقال سريع كه پروژه‌اي آينده نگر بود، ۸۰ ميليون دلار سرمايه‌گذاري كرد. او براي طراحي و ايجاد اپليكيشني براي گوشي‌هاي هوشمند جهت جلوگيري از تير اندازي‌هاي بي مورد و غير ضروري، سرمايه لازم را تأمين كرد و با افراد مختلفي ملاقات كرد. مانع‌هاي زيادي پيش روي پيشه ور بود و تنها تأمين بودجه و ملاقات با افراد متخصص براي تحقق اين هدف كافي نبود و در اينجا بود كه رئيس پليس سابق نيويورك وارد عمل شد و به پيشه ور كمك كرد. وي در زمينه اجراي قانون و مديريت اداره پليس از تخصص كافي برخوردار است و حضور او در چنين پروژه‌اي باعث ايجاد اعتبار براي اين پروژه مي‌شد.

پس از آنكه پيشه ور ايده خود را مطرح كرد، منتقدان بسيار زيادي در مورد عملي شدن اين پروژه مردد بودند و معتقد بودند يك اپليكيشن موبايل نمي‌تواند چنين مشكل وحشت آوري را كه در سراسر آمريكا فراگير شده است، ريشه كن كند. اما پيشه ور تسليم نشد و روي پروژه خود متمركز شد و با تمام توان به فعاليت خود ادامه داد. وي براي تمام منتقدان توضيح داد كه اين پروژه هنوز در مراحل اوليه قرار دارد و در حال حاضر نبايد انتظار داشت به صورت كامل اجرا شود.

تعداد زيادي از نيروهاي مجري قانون در اين پروژه مشاركت دارند و عملي شدن آن به دسترسي به اطلاعات محرمانه مربوط به جرايم بستگي دارد كه تنها براي انجام عمليات مرتبط با اجراي قانون مورد استفاده قرار مي‌گيرد. عملكرد اين اپليكيشن به صورتي است كه به اطلاعات فرد مظنون دست پيدا مي‌كند و با يك تماس تصويري با پليس ارتباط برقرار مي‌كند و در صورتي كه فرد گوشي هوشمند نداشته باشد، برقراري ارتباط از طريق تماس تلفني صورت مي‌گيرد. اطلاعات مورد نظر به صورت الكترونيكي و بدون هيچگونه ارتباط رو در رويي تبادل مي‌شود.

اپليكيشن اطلاعاتي را در مورد سابقه جنايي فرد، مجوز حمل اسلحه توسط او و حكم‌هايي كه قبلا براي او صادر شده است، با هدف اجراي قانون در اختيار پليس قرار مي‌دهد. قرار دادن اين اطلاعات در اختيار افسر پليس موجب مي‌شود كه پليس براي ارتباط رو در رو با مجرم برنامه‌ريزي كند و در صورت لزوم از نيروهاي پشتيبان استفاده كند. پيشه ور اميدوار است اين اپليكيشن بتواند مانعي براي جلوگيري از ارتباطات رو در رويي شود كه ممكن است تعصبات نژادپرستانه در اين ارتباطات حوادث ناگواري را رقم بزند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.