سامسونگ گلكسي اس 10 از مشخصات تا قيمت!

۱۸ بازديد

رسانه كليك – صحبت در مورد مشخصات، قابليت ها و قيمت سامسونگ گلكسي S10 در حالي كه روند عرضه جهاني پرچمدار جديد كره اي ها، گلكسي S9 و گلكسي اس 9 پلاس هنوز تكميل نشده، كمي اغراق آميز به نظر مي رسد.

 

وقتي صحبت از مقايسه گوشي ها مي شود، كهكشاني هاي جديد سامسونگ نسبت به نسل پيشين خود تغييرات انگشت شماري را به خود مي بينند. چنين اتفاقي هنگام معرفي آيفون 7 و ۷ پلاس نيز روي داد. اما اهالي كوپرتينو اين داستان را با معرفي آيفون X جبران كردند.

اگر سامسونگ نيز بخواهد مسير اپل را دنبال كند، بايد انتظار داشته باشيم كه تغييرات اساسي را در پرچمدار بعدي، سامسونگ گلكسي S10 شاهد باشيم. برخي شايعات حاكي از آن است كه نام گوشي بعدي كهكشاني، گلكسي اس ۱۰ نخواهد بود و كره اي ها نام ديگري براي آن انتخاب مي كنند. مطمئنا با گذشت زمان، اطلاعات بيشتري از اين تلفن هوشمند در رسانه ها منتشر مي شود.

در اين مطلب، به بررسي تمام اطلاعات موجود در مورد مشخصات، قابليت ها و قيمت سامسونگ گلكسي S10 مي پردازيم.

سامسونگ گلكسي S10 يا گلكسي X؟

برخي منابع بر اين باورند كه سامسونگ قصد دارد نام گلكسي S10 را به گلكسي ايكس تغيير دهد. رقابتي كه سامسونگ و اپل با هم در حوزه تكنولوژي دارند، ظاهرا به نامگذاري محصولات نيز رسيده و به دليل معرفي آيفون ايكس از سوي اهالي كوپرتينو، كره اي ها نيز مي خواهند نام گوشي بعدي خود را با پسوند X همراه كنند.

سامسونگ گلكسي S10

همچنين وجود دو رقم كنار يكديگر در نام اسمارت فون تا حدودي نامأنوس به نظر مي رسد و همين موضوع را مي توان دليلي براي انتخاب حرف ايكس به حساب آورد. البته برخي شايعات پيشين حاكي از آن است كه سامسونگ نام گلكسي X را براي گوشي با صفحه منعطف خود در نظر گرفته است. پس اين شركت براي انتخاب نام پرچمدار بعدي تا حدودي با مشكل مواجه است. لذا در صورت انتخاب گلكسي ايكس، بايد ريسك  سردرگمي رسانه ها و مشتريان را بپذيرد.

به نظر شما آيا انتخاب نام گلكسي X مي تواند شروع يك مسير تازه براي سامسونگ به حساب آمده و دنياي اسمارت فون هاي اين برند را با تحول روبه‌رو كند؟

سايز و رزولوشن نمايشگر سامسونگ گلكسي S10 | گلكسي X

سامسونگ مدت هاست كه از نمايشگرهاي Super AMOLED استفاده مي كند و هر ساله در حال توسعه و بهبود آن است تا مشتريان از كيفيت و استانداردهاي جديدي برخوردار باشند. بر اساس اعلام يك منبع معتبر، سامسونگ گلكسي اس ۱۰ به نسل بعدي نمايشگرهاي OLED و نسبت صفحه نمايش به بدنه بيشتر (بيش از 93 درصد) مجهز مي شود.

سامسونگ گلكسي S10

در حالي كه مشخصات دقيق نمايشگر پرچمدار بعدي سامسونگ مشخص نشده، اما پيش بيني مي شود كه رزولوشن آن برابر با آخرين گوشي يا نسل قبل آن (گلكسي اس 9 و گلكسي S8) باشد. اما چيزي كه سامسونگ به دنبال آن مي گردد، كم كردن حاشيه نمايشگر (در قسمت بالا و پايين صفحه نمايش) و نزديك كردن اين گوشي به يك محصول با نمايشگر تمام صفحه است. گوشي Apex ويوو ثابت كرد كه چنين كاري امكان پذير است (گوشي Apex ويوو با پردازنده Snapdragon 845 و دوربين سلفي متحرك رونمايي شد). پس سامسونگ نيز مي تواند براي انجام چنين كاري راه حلي را پيدا كند.

ساير موارد مانند سنسورها نيز مي تواند به زير صفحه نمايش انتقال پيدا كند و به اين ترتيب، شاهد يك گوشي با نمايشگر تمام صفحه و بدون برش خواهيم بود.

مشخصات داخلي سامسونگ گلكسي S10 | گلكسي X

بدون شك مي توان گفت كه پرچمدار بعدي كهكشاني به پردازنده اسنپدراگون 855 مجهز مي شود كه اولين چيپست با قدرت پردازش 7 نانومتري به حساب مي آيد. اما در حال حاضر متأسفانه خبري در مورد رقيب آن، يعني پردازنده Exynos موجود نيست و ظاهرا سامسونگ هنوز دست به طراحي چيپست بعدي نزده است. همانطور كه مي دانيد گلكسي S9 در حال حاضر از پردازنده Exynos 9810 استفاده مي كند.

سامسونگ گلكسي S10

برخي شايعات خبر از تركيب چيپست و پردازنده گرافيكي (CPU و GPU) مي دهد و اگر چنين اتفاقي بيفتد، سامسونگ مي تواند هماهنگي بهتري در بخش سخت افزار و نرم افزار ايجاد كند و به اين ترتيب، شاهد قدرت پردازشي بالاتر، عمر باتري بيشتر و گرافيك خيره كننده تر خواهيم بود.

رم و حافظه سخت افزاري

سامسونگ در تلاش است تا حافظه هاي LPDDR5 را با محصولات مختلف، از جمله تلفن هاي هوشمند و لپ تاپ ها سازگار كند. با اضافه شدن اين قطعه به دستگاه هاي مختلف، راندمان آنها 15 درصد افزايش يافته و قدرت پردازشي آنها نيز 10 درصد بيشتر مي شود.

سامسونگ گلكسي S10 يا گلكسي X اولين محصول كهكشاني خواهد بود كه به حافظه LPDDR5 مجهز مي شود و به اين ترتيب، مصرف باتري آن تا حد چشمگيري پايين مي آيد.

سامسونگ گلكسي S10

در مورد رم گوشي، احتمالا سامسونگ از 6 يا 8 گيگابايت رم استفاده مي كند كه در نتيجه باعث بهبود رابط كاربري مي شود. كره اي ها مي توانند از وان پلاس ايده بگيرند، چرا كه رابط كاربري Oxygen OS آن بسيار روان اجرا مي شود و در هنگام اجراي كارهاي روزمره و سبك، ابدا با مشكل مواجه نمي شود.

در شاخه حافظه سخت افزاري، مدتي است كه از استاندارد UFS 2.1 صحبت مي شود و وقت آن رسيده تا با آن خداحافظي و براي خوش‌آمدگويي به UFS 3.0 خود را آماده كنيم. از آنجا كه سامسونگ به دنبال قدرت پردازش بيشتر و مصرف باتري كمتر است، بعيد نيست كه شاهد استفاده از استاندارد UFS 3.0 در گلكسي اس 10 باشيم.

باتري

استفاده از تكنولوژي و معماري جديد در پردازنده سامسونگ گلكسي S10 (افزايش لايه هاي بورد سخت افزاري و كوچكتر شدن فضاي اشغال شده) باعث مي شود تا فضا براي قرارگيري باتري بزرگتر مهيا شود.

هنگام معرفي گلكسي S9 و اس 9 پلاس، بسياري از طرفداران از شنيدن ظرفيت باتري اين دو گوشي نااميد شدند. اما به نظر مي رسد كه سامسونگ قصد دارد تا تمام توانايي هاي خود را صرف پرچمدار بعدي خود كند و مي توانيم به افزايش ظرفيت باطري دستگاه اميدوار باشيم. تكنولوژي باتري گوشي ها از زمان ظهور محصولات ليتيوم يوني تغيير چنداني پيدا نكرده و استفاده از باتري هاي با ظرفيت بالا كه در تبليغات مختلف آنها را مي بينيم، براي توليدكنندگان توجيه اقتصادي ندارد.

سامسونگ گلكسي S10

تا زماني كه تكنولوژي جديدي براي باطري گوشي هاي هوشمند ارائه نشود، سامسونگ نيز مانند رقبا بايد به دنبال راه هاي ديگر براي كاهش مصرف باتري باشد.

سامسونگ گلكسي S10 | گلكسي X؛ اولين گوشي با تكنولوژي 5G؟

سامسونگ به دنبال توسعه و گسترش تكنولوژي 5G (نسل پنجم ارتباطات سيار) است كه امكان برقراري تماس تصويري، بدون كوچكترين افت كيفيت را به كاربر مي دهد. چندي پيش كره اي ها اعلام كردند كه به زودي، شاهد معرفي اولين محصول اين شركت خواهيم بود كه مجهز به فناوري نسل پنجم ارتباطات سيار است. روزشمار اين تاريخ با نزديك شدن به زمان معرفي گلكسي اس ۱۰ در حال كاهش است.

پردازنده اسنپدراگون 855 كه منتظر حضور آن در پرچمدار بعدي سامسونگ هستيم، به مودم Snapdragon X50 كه با شبكه 5G سازگار است، مجهز بوده و به اين ترتيب، همه چيز براي تجربه بالاترين سرعت انتقال ديتا در يك تلفن هوشمند مهيا است.

سامسونگ گلكسي S10

در نهايت بايد بگوييم كه بسياري از مشخصات و قابليت هاي گلكسي اس 10 با توجه به زمان زيادي كه به معرفي اين محصول باقي مانده، هنوز مشخص نشده است. مطمئنا با نزديك شدن به تاريخ زمان بندي شده براي رونمايي از پرچمدار بعدي، اطلاعات دقيق و موثقي از آن به بيرون درز پيدا مي كند.

با توجه به موارد اشاره شده، كدام يك از مشخصات و قابليت هاي سامسونگ گلكسي S10 شما را ترغيب به خريد اين گوشي هوشمند مي كند؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.