ضريب نفوذ موبايل در ايران به ۹۹ درصد رسيد

۱۴ بازديد

دفتر بررسي هاي اقتصادي معاونت برنامه ريزي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، وضعيت ارتباطات داخلي كشور در حوزه تلفن همراه را اعلام كرد. طبق اين آمار، ضريب نفوذ موبايل در كشور به ۹۹ درصد رسيد. 

به گزارش كليك به نقل از مهر، بر اساس بررسي هاي صورت گرفته از آمار كلي كشوري در حوزه تلفن همراه، تا پايان شهريورماه امسال بالغ بر ۱۵۰ ميليون و ۲۳۸ هزار و ۴۳۹ سيم كارت در كشور واگذار شده است كه از اين تعداد، ۷۸ ميليون و ۸۰۵ هزار و ۶۱۷ خط فعال است و ضريب نفوذ موبايل به ۹۸.۹ درصد رسيده است. به اين معني كه از هر ۱۰۰ نفر، حدود ۹۹ نفر موبايل دارند. برآوردها نشان مي دهد كه تقريبا نيمي از سيم كارتهاي فروخته شده در بازار، غيرفعال است.

طبق اعلام معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي وزارت ارتباطات، تا پايان شهريورماه سال جاري، اپراتور همراه اول ۱۸ ميليون و ۴۲۲ هزار و ۴۷۳ ميليون سيم كارت دائمي، ۴۶ ميليون و ۳۶۸ هزار و ۹۳۲ سيم كارت اعتباري واگذار كرده كه از مجموع اين تعداد واگذاري، ۴۵ ميليون و ۶۱۹ هزار و ۸ نفر از خطوط همراه اول استفاده مي كنند و اين تعداد خط در اين شبكه فعال است.

براين اساس ضريب نفوذ اين اپراتور در بازار ارتباطات داخلي كشور، ۵۷.۲۵ درصد است. اين درحالي است كه تا پايان شهريور سال ۹۴ ضريب نفوذ همراه اول ۵۳ درصد بود. در همين حال متوسط ميزان برقراري موفقيت آميز مكالمه در شبكه اين اپراتور ۹۸.۷۶ درصد و ميزان موفقيت در برقراري مكالمه ۵۰.۴۱ درصد اعلام شده است.

 

نمودار سهم اپراتورهاي موبايل در بازار تلفن همراه كشور

اپراتور دوم تلفن همراه (ايرانسل) ۷۷۴ هزار و ۵۴۵ سيم كارت دائمي و ۷۸ ميليون و ۵۸ هزار و ۶۴۴ سيم كارت اعتباري واگذار كرده كه از مجموع اين تعداد واگذاري ۳۱ ميليون و ۲۲۸ هزار و ۸۳۷ سيم كارت در شبكه ايرانسل فعال بوده و ضريب نفوذ اين اپراتور در بازار ارتباطات داخلي كشور، ۳۹.۱۹ درصد اعلام شده است.

اين درحالي است كه در مدت مشابه سال ۹۴ ضريب نفوذ ايرانسل ۳۶.۸۰ درصد بود. در همين حال متوسط ميزان برقراري موفقيت آميز مكالمه در شبكه ايرانسل ۹۸.۷۳ درصد و ميزان موفقيت در برقراري مكالمه ۴۸.۱۶ درصد عنوان شده است.

طبق برآوردهاي انجام شده، اپراتور سوم تلفن همراه (رايتل) ۱۵۹ هزار و ۵۶۳ سيم كارت دائمي، ۵ ميليون و ۸۹۴ هزار و ۷۸۴ سيم كارت اعتباري و ۵۵۹ هزار و ۴۹۸ سيم كارت ديتا واگذار كرده است كه از مجموع تعداد ۶ ميليون و ۶۱۳ هزار و ۸۴۵ خط واگذار شده، يك ميليون و ۹۵۷ هزار و ۶۹۹ خط در شبكه فعال است و ضريب نفوذ اين اپراتور در بازار ارتباطات داخلي كشور، ۲.۴۶ درصد است.

اين درحالي است كه درمدت مشابه سال گذشته، ضريب نفوذ رايتل ۲.۲۹ درصد بود. درهمين حال متوسط ميزان برقراري موفقيت آميز مكالمه در شبكه اين اپراتور ۹۵.۵۹ درصد اعلام شده است.

براساس آمارهاي ارائه شده از سوي دفتر بررسي هاي اقتصادي معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، هم اكنون ۴۹ هزار و ۹۴۰ خط تاليا در كل كشور، ۱۰ هزار خط اپراتور مشاركتي سيار اصفهان در اين استان و ۱۱ هزار و ۶۹۰ خط اپراتور منطقه آزاد كيش در هرمزگان فعال است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.