هيونداي قصد دارد تا در زمينه هوشمند سازي كابين خودروهاي خود از ساير شركت هاي خودروساز پيشي بگيرد. امروزه اكثر شركت هاي حوزه فناوري از جمله سازندگان تلفن هاي همراه در حال حركت به سمت هوش مصنوعي هستند. در كنار اين شركت ها، خودروسازان نيز از چند سال پيش براي بهره گيري هر چه بيشتر از اين تكنولوژي خيز برداشته اند.

اين شركت كره اي با همكاري كمپاني ساندهاند (SoundHound Inc) قصد دارد يك دستيار شخصي هوشمند با نام Intelligent Personal Agent كه با فرمان هاي صوتي كار مي كند، توسعه دهد.
همانطور كه از نام اين سيستم مي توان حدس زد، با استفاده از آن راننده قادر خواهد بود با اتومبيل خود به نوعي صحبت كرده و امكانات مختلف را از طريق فرمان هاي صوتي فعال يا غيرفعال كند.

طبق برنامه ريزي ها هيونداي در نمايشگاه CES 2018 از دستيار هوشمند خود رونمايي كرده و از سال 2019 در تمامي مدل هاي خود از آن بهره خواهد گرفت.
اين دستيار در نوع خود جزو پيشگامان بوده و با ارايه آن بر روي مدل هاي مختلف هيونداي، اين شركت كره اي به يكي از هوشمندترين خودروسازان تبديل حواهد شد.

اگر بخواهيم كمي به جزئيات دستيار هوشمند هيونداي بپردازيم، بايد بگوييم كه راننده مي تواند با آن گفتگو نموده و سوالاتي را از آن بپرسد.
براي جواب دادن به سوالات، اين دستيار از داده هاي لحظه اي و متصل استفاده كرده و پاسخ هايي متناسب با شرايط موجود ارايه خواهد كرد.

براي مثال دستيار مذكور توانايي اين را دارد كه اطلاعاتي درباره وضعيت جوي كنوني يا نتايج رويدادها و مسابقات ورزشي در اختيار راننده بگذارد.
علاوه بر اين هيونداي مدعي است كه در صورت تنظيم زمان جلسات و قرار ملاقات ها، اين دستيار هوشمند مي تواند با توجه به شرايط و وضعيت ترافيك، زمان مناسب براي حركت را به اطلاع راننده برساند تا وي به موقع در مكان مورد نظر حاضر شود.

كنترل امكانات و تجهيزات مختلفي مثل سيستم تهويه مطبوع، قفل كردن يا گشودن درها و اتصال به خانه هاي هوشمند برخي ديگر از قابليت هاي دستيار هوشمند كره اي ها هستند. آنطور كه اعلام شده، براي فراخواندن اين دستيار مالك يا راننده بايد از عبارت "Hi Hyundai" استفاده كند.