از فعاليت نظامي گسترده سامسونگ چقدر مي دانيد؟

۲۲ بازديد

فعالیت نظامی سامسونگ

بسياري از ما، سامسونگ را به خاطر عرضه محصولات الكترونيكي با كيفيت مثل تلويزيون و گوشي هاي موبايل و … مي شناسيم كه البته حوزه اين محصولات بسيار گسترده است و از وسايل الكترونيكي آشپزخانه تا اتاق پذيرايي را شامل مي شود. اما اين همه ماجرا نيست . 

به گزارش كليك، روي ديگري از اين شركت كره اي و غول دنياي فناوري را احتمالا بسياري از مصرف كنندگان محصولات اين شركت نمي شناسند چرا كه يكي از زيرشاخه هاي شركت سامسونگ به نام سامسونگ تك وين حضور فعالي در طراحي و ساخت وسايل و ادوات فضايي،جنگ افزار، صنعت خودرو دارد.
شركت تك وين در سال ۱۹۷۹ تاسيس شد و با ساخت دوربين كار خود را آغاز كرد اما اين شركت در سال ۱۹۸۷ شروع به ساخت هلي كوپتر،موتورهاي جت، تجهيزات سيار براي ارتش كره كرد. ساخت اين تجهيزات هيچ تضادي با ادامه ساخت دوربين هاي اين شركت نداشت و توانست دوربين هاي ديجيتال كناكس سامسونگ را در سال ۱۹۹۷ بر سر زبان ها بياندازد و در همان سال نيز توانست اولين جت جنگنده كره اي موسوم به KF-16 را بسازد.

با ورود به قرن بيست و يكم، سامسونگ وظيفه ساخت جنگنده ها را به شركت صنايع هوافضاي كره سپرد و همچنان به ساخت دوربين هاي ديجيتال حرفه اي ادامه داد و در كنار آن نيز به ساخت تانك تندر K9 پرداخت.اين تانك خطرناك كه در تصوير زير عكس آن در ساحل را مشاهده مي نماييد، از لوله ۱۵۵ ميلي كتري بهره مي برد كه قدرت انهدام بالايي داشت و از آن مي توان در عمليات ضد بمب اتم تا فاصله ۴۰ كيلومتري استفاده كرد.

فعاليت نظامي سامسونگ

اما گل سرسبد محصولات شركت تك وين، ربات رگبار SGR-A1 بود كه براي جايزگيني نيروي انساني در جنگ بين دو كره طراحي شد. اين رگبار اتوماتيك قادر بود تا با شناسايي دشمن، آنها را در فاصله ۳٫۲ كيلومتري مورد اصابت گلوله قرار دهد. از سنسورهاي نوري و مادون قرمز در اين آتشبار استفاده شده بود. در اين رگبار از ميكروفن و بلندگو استفاده شده بود و ارتش كره قادر بود و اگر كسي رمز اشتباه را مي گفت، رگبار خود او را مي كشت. يكي از نسخه هاي اين آتشبار اتوماتيك ۲۰۰ هزار دلار قيمت داشت.


قبل از اينكه سامسونگ سهام خود را در شركت تك وين به گروه كره اي هانواهوا در سال ۲۰۱۴ بفروشد، تك وين در زيرشاخه هاي زير قادر به ساخت محصول شده بود: دوربين هاي حفاظتي مداربسته،توربين هاي گاز،موتورهاي هلي كوپتر، جنگ افزارهاي مختلف و …

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.