بهترين جايگزين تلگرام چيست؟

۱۸ بازديد

تلگرام فضايي بيش از يك پيام رسان است! اين شبكه اجتماعي با ارايه تعاريف جديدي همچون كانال، سوپرگروه، مديريت ويژه گروه ها و ربات ها امكاناتي را به شما مي دهد كه قطعا نظير آن ها را در هيچ فضاي ديگري پيدا نمي كنيد. به جز اين روش هاي انتشار و استفاده از محتوا مي توان گفت ويژگي هاي بي نظيري همچون Instant View، ارسال فايل بدون محدوديت نوع و حجم، Live Location، قابليت فعال كردن يك حساب كاربري روي چند دستگاه به صورت همزمان، فعال سازي چند حساب كاربري روي يك دستگاه، كاملا ابري بودن و فضاي نامحدود ذخيره سازي، قابليت نصب روي گستره وسيعي از دستگاه ها به خصوص دسكتاپ، نسخه تحت وب و خيلي امكانات ديگر در هنگام چت كردن از جمله پاسخ دادن مستقيم به يك پيام از جمله مواردي بود كه تنها و تنها در تلگرام پيدا مي شد و بعد از ارايه برخي آن ها در اين سيستم به بعضي پيام رسان هاي ديگر اضافه شد. بنا به دلايلي وضعيت اين شبكه اجتماعي بسيار مفيد در حاله اي ابهام است به همين دليل سعي كرديم بهترين جايگزين تگرام را معرفي كنيم. در ادامه با ترنجي همراه باشيد.

 

پيام رسان هاي داخلي

آي گپ (iGap)

آي گپ

آي گپ

وجود نسخه دسكتاپ و سازگاري با سيستم عامل هاي مختلف از مهم ترين ويژگي هاي يك جايگزين براي تلگرام است. آي گپ با سازگاري گسترده از دسكتاپ تا موبايل، قابليت ارسال و دريافت انواع فايل در حجم هاي مختلف، كانال و گروه هاي مختلف مي تواند نمونه داخلي خوبي براي تلگرام باشد.

دانلود آي گپ (iGap) اندرويد / دانلود آي گپ (iGap) براي iOS / دانلود آي گپ (iGap) ويندوز

دانلود آي گپ (iGap) لينوكس / دانلود آي گپ (iGap) مك

سروش (soroush)

پيام رسان سروش

پيام رسان سروش

سروش شايد تبليغ شده ترين پيام رسان داخلي باشد! امكانات خوبي در پيام رسان موبايل عرضه مي شود. كانال ها و گروه ها از جمله مهم ترين توانايي هاييست كه اين پيام رسان را براي جايگزين تلگرام بودن مي تواند معرفي كند. موجود بودن در نسخه دسكتاپ اهميت زيادي دارد اما البته تجربه ما از اين پيام رسان كندي خدمات مشخصي را نشان مي دهد كه مربوط به زيرساخت آن است و اميدواريم به عنوان يك نمونه داخلي خوب، بهبود پيدا كند. اين سرويس همچنين امكان ارسال انواع فايل و در حجم هاي مختلف را دارد.

دانلود پيام رسان سروش اندرويد / دانلود پيام رسان سروش iOS / دانلود پيام رسان سروش ويندوز

دانلود پيام رسان سروش براي لينوكس / دانلود پيام رسان سروش براي مك

بله (Bale)

پيام رسان بله

پيام رسان بله

پيام رسان بله حاصل نگاه آينده نگرانه بانك ملي به پرداخت بر بستر پيام رسان ها است. اين پيام رسان كه گستره وسيعي از سيستم عامل ها (به جر مك و لينوكس) را پشتيباني مي كند يك برترين نسبت به دو پيام رسان بالايي دارد و آن نسخه وب است! شما مي توانيد با بله علاوه بر استفاده از توانايي هاي پيام رساني، پرداخت هاي خود را نيز بر بستر آن داشته باشيد.

دانلود پيام رسان بله اندرويد / دانلود پيام رسان بله iOS / دانلود پيام رسان بله ويندوز (64 بيتي) – 32 بيتي
پيام رسان بله نسخه تحت وب

 

بيسفون پلاس (bisphone plus)

پيام رسان بيسفون پلاس

پيام رسان بيسفون پلاس

بيسفون را مي توان اولين پيام رسان ايراني دانست كه خيلي خوب و قوي كار كرد، شايد آن را با مكالمه رايگان اينترنتي حتي براي خطوط ثابت به خاطر داشته باشيد. اين پيام رسان متاسفانه سازگاري بالايي با سيستم عامل هاي مختلف ندارد. شما مي توانيد بيسفون را روي اندرويد و iOS دانلود كنيد. همچنين اين پيام رسان امكانات ويژه اي براي كسب و كارها دارد.

دانلود بيسفون اندرويد / دانلود بيسفون iOS

پيام رسان هاي خارجي

واتس اپ (Whats app)

پيام رسان واتس اپ

پيام رسان واتس اپ

شماره يك پيام رسان هاي جهاني واتس اپ است و نام آن واتس اَپ است نه واتس آپ! واتس اپ هر چقدر خوب و عالي ظاهر مي شود اما در نهايت يك پيام رسان است نه فضايي همچون تلگرام! يعني واتس اپ كانال يا سوپر گروه ندارد و در آن نمي توانيد آهنگ يا فايل با هر پسوندي بفرستيد، همچنين اين سيستم كاملا ابري نيست و در صورت انتقال به دستگاه ديگر نياز داريد داده هاي خود را با سرويس ثالث هچون گوگل درايو هماهنگ كنيد و آپلود و دانلود ناخوشايندي داشته باشيد. مكالمه صوتي و تصويري از اصلي ترين نقاط قوت واتس اپ به شمار مي رود.

سرعت بالا، كيفيت و گستردگي و آشنايي مخاطبين در استفاده از آن مي تواند مهم ترين فاكتور براي جايگزيني تلگرام باشد. اين پيام رسان براي سيستم عامل هاي زيادي ارايه شده است اما كيفيت نسخه دسكتاپ آن و شرايط استفاده مناسبي ندارد. در حقيقت واتس اپ گسترده ترين سازگاري با انواع موبايل ها دارد اما دقيقا امروز به پشتيباني از سيستم عامل هاي بلك بري، ويندوزفون 8، اندرويد 2.3.7 و نوكيا S40 پايان مي دهد. متاسفانه سيستم عامل لينوكس توسط واتس اپ پشتيباني نمي شود اما به لطف نسخه تحت وب نگراني از اين بابت نيست.

دانلود واتس اپ اندرويد / دانلود واتس اپ iOS / دانلود واتس اپ ويندوز

دانلود واتس اپ مك / دانلود واتس اپ ويندوزفون واتس اپ تحت وب

لاين (Line)

پيام رسان لاين

پيام رسان لاين

لاين نامي است آشنا كه مدت زيادي از آن در ايران استفاده مي شد. لاين كه نمونه اي شبيه به ويچت به شمار مي رود با داشتن قابليت ارسال پست مي تواند از نظر شبكه اجتماعي بودن حتي كامل تر از تلگرام ظاهر شود اما موضوع مهمي كه در اين بين وجود دارد طراحي نچسب (!) اين سرويس است كه شخصا دوست ندارم اما شايد شما دوست داشته باشيد. گستردگي سازگاري لاين با سيستم عامل هاي مختلف نيز در كلاس بالاي قرار مي گيرد، اين برنامه حتي نسخه لايت مخصوص اندرويد را نيز داراست. مكالمه تصويري از ديگر برتري هاي لاين است.

دانلود لاين لايت (Line Lite) اندرويد

 دانلود لاين اندرويد / دانلود لاين iOS / دانلود لاين ويندوز

دانلود لاين مك / دانلود لاين ويندوزفون / لاين تحت وب

ايمو (imo)

پيام رسان ايمو (imo)

پيام رسان ايمو (imo)

پيام رسان ايمو را با استيكرهاي سبزه هندي و نمايش در لحظه تايپ كردن به ياد دارم! اين روزها خيلي از كاربران براي مكالمه صوتي و تصويري از آن استفاده مي كنند و محبوبيت خوبي در كشور ما دارد. اين سرويس را مي توانيد روي سيستم عامل هاي مختلف نصب كنيد اما انتظار تلگرام بودن را نداشته باشيد، يعني كانال و سوپرگروه آنجا وجود ندارد.

دانلود ايمو اندرويد / دانلود ايمو iOS / دانلود ايمو ويندوز

دانلود ايمو مك

ويسپي (Wispi)

پيام رسان ويسپي

پيام رسان ويسپي

اين ميكس به شما تقديم مي شود توسط … ! ويسپي پيام رساني مدتي است كه تلاش دارد از احتمال حذف شدن تلگرام استفاده كند و خود را جايگزين نمايد. امكانات خوبي دارد، كانال و گروه هاي 200 نفره (نه سوپرگروه) در آن وجود دارد. همچنين قابليت مكالمه صوتي حتي با تلفن ثابت (با هزينه) وجود دارد. ويسپي فقط روي موبايل و براي سيستم عامل هاي اندرويد و iOS در دسترس است.

دانلود ويسپي اندرويد / دانلود ويسپي iOS

سيگنال (Signal)

پيام رسان سيگنال

پيام رسان سيگنال

سيگنال پيام رساني است كه ادوارد اسنودن به شما پيشنهاد مي دهد پس اگر امنيت براي شما فاكتور اول است، بسم الله! سيگنال پيام رسان بدون كانال است و سوپر گروه نيز ندارد اما قابليت ارسال فايل در آن موجود است. نسخه دسكتاپ نيز در دسترس است اما در حين نوشتن اين مطلب با فعال سازي مشكل داشتيم و اين احتمالا به معني اعمال محدوديت براي اين پيام رسان نيز هست.

دانلود سيگنال اندرويد / دانلود سيگنال iOS / دانلود سيگنال ويندوز

دانلود سيگنال مك

الو (Allo)

پيام رسان الو

پيام رسان الو

و در نهايت پيام رساني كه دوست داشتيم اول ليست خود قرار بدهيمش اما گوگل اين توانايي را در آن قرار نداد و قابل مقايسه با برترين هاي اين زمينه نيست! الو با سر و صداي زيادي عرضه شد اما عملكرد خوبي نداشت و ندارد. تنها برتري را مي توان در هوش مصنوعي بومي شده در آن ببينيم كه Google Assisstant است. اين خود لذت خاصي دارد اما نبود كانال، سوپرگروه، مديريت گروه مناسب، پاسخ دادن به پيام، مكالمه صوتي و تصويري (نياز به برنامه Duo) است. الو را مي توان صرفا يك پيام رسان عادي آنلاين خوب ديد. الو را مي توانيد روي موبايل يا تحت وب داشته باشيد كه نبود نسخه دسكتاپ مي تواند ضعف مشخصي باشد.

دانلود الو اندرويد / دانلود الو iOS / الو تحت وب

آي مسيج (iMessage)

پيام رسان iMessage

پيام رسان iMessage

آي مسيج چون مخصوص دستگاه هاي iOS و مك است را نمي توان به صورت گسترده پيشنهاد داد اما اگر شما و دوستان تان در يك فضاي اپل طور (!) هستيد مي توانيد از آن به خوبي و بدون هيچ دغدغده اي استفاده كنيد. شما براي استفاده از آن نيازي به دانلود نداريد چون به صورت پيش فرض روي دستگاه شما نصب است. علاوه بر آن همچنين براي تماس صوتي و تصويري مي توانيد از Face Time كه آن هم به صورت پيش فرض روي دستگاه iOS شما نصب است بهره ببريد.

اجازه بدهيد پيام رسان هاي گسترده را در يك جدول براي قابليت هاي متفاوت با هم مقايسه كنيم:

مقايسه پيام رسان هاي اينترنتي

مقايسه پيام رسان هاي اينترنتي

در نهايت اين شما هستيد كه بايد انتخاب كنيد! لطفا نظر خود را با ما در ميان بگذاريد و بگوييد چرا چنين تصميمي گرفتيد؟ شخصا اميدوارم تلگرام به وضعيت قبل خود بازگردد چون علاوه بر بستر بي نظير ارايه شده، براي درآمد قشر قابل توجهي از جامعه نيز مفيد بود و تعريف كاملا متفاوتي از شبكه اجتماعي را نمايش مي داد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.