آپديت مقابله با بدافزار Meltdown و Spectre براي موبايل من عرضه مي شود؟

۱۲ بازديد

بدافزار Meltdown و Spectre موضوعي است كه ميلياردها موبايل، كامپيوتر را تحت تاثير قرار داده است. اين بدافزارها كه مستقيما روي پردازنده مركزي يا همان CPU دستگاه شما اثر مي گذارد و احتمال سرقت اطلاعات در حال پردازش وجود دارد. متاسفانه اين بدافزار آنقدر نفوذ گسترده اي دارد كه به دور از بحث سيستم عامل يا سازنده چيپست مي تواند دستگاه شما را آلوده كند. شركت هاي مختلف براي مقابله با بد افزار Meltdown و Spectre آپديت هايي عرضه يا در حال آماده سازي براي عرضه دارند و ما مي خواهيم در اين مطلب ببينيم آيا آپديت مقابله با بدافزار Meltdown و Spectre براي موبايل من عرضه مي شود؟ در ادامه با ترنجي همراه باشيد.

 

يكي از ساده ترين راه ها براي متوجه شدن اينكه آيا آپديت مقابله با بدافزار Meltdown و Spectre براي موبايل شما ارايه مي شود يا نه اين است كه درباره آن در فضاي اينترنت جستجو كنيد. برخي شركت ها نيز با جمع آوري ديتابيسي متشكل از اطلاعات رسمي شركت ها به شما امكان بررسي احتمال عرضه آپديت مقابله با بدافزار Meltdown و Spectre براي موبايل‌تان را مي دهد.

يكي از اين شركت ها ricompro است كه مي توانيد با مراجعه به وب سايت زير و طي مراحل مختلف براي مشخص كردن مدل موبايل خود، متوجه بشويد كه آيا آپديت مقابله با بدافزار Meltdown و Spectre براي موبايل شما عرضه مي شود يا نه؟ البته به ياد داشته باشيد اگر پاسخ اين وب سايت مثبت بود به اين معني نيست كه حتما موبايل شما اين آپديت را دريافت كرده است بلكه به اين معني است كه آپديت ارايه شده يا خواهد شد!

چك كردن آپديت مقابله با بدافزار Meltdown و Spectre براي موبايل من 

(نيازمند به فيلترشكن)

جالب اين است كه حتي اگر دستگاه شما وصله امنيتي مورد نظر را دريافت كند حتي دستگاه شما كندتر مي شود تا بتواند با بدافزارهاي مذكور مقابله كند! اما اجازه بدهيد مختصري درباره بدافزار Meltdown و بد افزار Spectre اطلاعات كسب كنيم:

Meltdown چيست ؟

Meltdown از لايه بين نرم افزارهاي كاربر و سيستم عامل عبور مي كند كه اين حملات به برنامه مخرب اجازه مي دهد به حافظه در حال اجرا يا Memory و در نتيجه به اطلاعات محرمانه و همچنين سيستم عامل دسترسي پيدا نمايد.

اگر رايانه شما احتمالا به اين بدافزار الوده شده باشد و يا سيستم عامل شما با Patch هاي لازم تعمير نشده باشد و راه نفوذ از طريق اين Patch ها بسته نشده باشد كار كردن با اين سيستم ايمن نبوده ، چرا كه احتمال درز اطلاعات و سواستفاده از آن فراهم مي باشد. توجه كنيد اين مشكل در تمام سطوح كامپيوترهاي شخصي و كلود سرور وجود دارد.

Spectre چيست ؟

اين بدافزار لايه هاي بين نرم افزارهاي مختلف را از بين مي برد و مهاجم مي تواند با فريب برنامه هاي بدون خطا اطلاعات را دريافت نمايد. ممكن است اين بدافزار از بسياري از نرم افزار ها وارد شده و نسبت به درز اطلاعات اقدام نمايد. نحوه عملكرد Spectre از Meltdown پيچيده تر بوده و امن سازي و مقابله با آن نيز سخت تر است.

به صورت كلي …

اگر موبايل اندرويدي شما پچ امنيتي ماه ژانويه 2018 را دارد يا موبايل اپلي شما iOS 11 به بالاتر دارد نيازي به نگراني درباره آن نيست. همچنين بدون نياز به مراجعه سايت مذكور، تصوير زير مي تواند ديد مناسبي نسبت پرچمدارهاي چند سال اخير شركت هاي اندرويدي به شما بدهد:

بدافزار Meltdown و Spectre

بدافزار Meltdown و Spectre

موبايل شما اين آپديت را دريافت كرده است يا دريافت خواهد كرد؟ اگر شما از دريافت اين آپديت با اهميت محروم هستيد بايد با احتياط لازم از دستگاه خود استفاده كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.