قابليت ضبط مكالمات تلفني به اندرويد P اضافه مي شود

۱۹ بازديد

ضبط مکالمات تلفنی

گوگل در نسخه بعدي سيستم عاملش، اندرويد P در نظر دارد دسترسي به برخي كدهاي API مربوط به ضبط مكالمات تلفني را براي توسعه دهندگان باز كند. از اين رو گوشي هاي مجهز به اندرويد پي مي توانند به صورت پيش فرض مكالمات تلفني را ضبط كنند. 

گوگل در حال حاضر در حال كار كردن بر روي اندرويد نسخه اوريو (Oreo) است تا بتواند اين نسخه از سيستم عامل خود را به دستگاه هاي اندرويدي بيشتري اضافه كند. از طرف ديگر، غول دنياي تكنولوژي از نسل بعدي اندرويد يعني اندرويد P غافل نشده و در تلاش است تا قابليت هاي بيشتري را در نسخه جديد سيستم عامل انحصاري خود بگنجاند.

در اين راستا، يكي از اقدامات اين شركت كه در بستر پروژه منبع باز اندرويد موسوم به AOSP انجام مي شود، قرار است صداي هشدار ضبط مكالمات تلفني را با فركانس 1400 هرتز وارد گوشي هاي اندرويدي كند؛ به اين صورت كه حين برقراري مكالمه، اين صدا هر 15 ثانيه تكرار شده و طرف مقابل را ضبط شدن صدايش مطلع مي سازد.

اين قابليت اندرويد P به منظور جلوگيري از ضبط غير مجاز مكالمات تلفني و در راستاي الزامات مربوط به استفاده صحيح از دستگاه هاي تلفن همراه در نظر گرفته شده و ممكن است در هر كشوري بسته به قوانينش كاربرد نداشته باشد. از اين رو، گزينه غير فعال سازي اين قابليت در اختيار اپراتورهاي فعال در هر كشور قرار خواهد گرفت.

از طرفي، فعلا خبري از رابط برنامه نويسي كاربردي (API) كه دسترسي به اين قابليت را براي توسعه دهندگان اپليكيشن ها فراهم كند، نيست، اما به نظر مي رسد گوگل اين ويژگي را در اختيار سازندگان نرم افزاهاي ضبط مكالمات تلفني قرار دهد.

گفتني است؛ امكان ضبط مكالمات تلفني سال هاست كه در نسخه هاي اندرويد وجود دارد، اما گوگل هميشه دسترسي توسعه دهندگان به اين قابليت را محدود كرده است. شركت هاي سازنده گوشي از قبيل سامسونگ، شيائومي و وان پلاس به طور غير رسمي اين قابليت را به محصولاتشان اضافه مي كنند. برخي از اين شركت ها حتي به كاربران خود امكان استفاده از اپ هاي اختصاصي ضبط مكالمات تلفني را در فروشگاه پلي استور داده اند.

اندرويد پي

از يك سو، به نظر مي رسد گوگل قصد داشته باشد محدوديت هايي را در برخي از كدهاي API اندرويد پي خود اعمال كند. از طرف ديگر دسترسي برخي امكانات نرم افزاري اين نسخه از اندرويد از قبيل ضبط مكالمات تلفني براي توسعه دهندگان باز خواهد شد؛ موضوعي كه علاقه برنامه نويسان به اين سيستم عامل را دوچندان مي كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.