ساخت نوعي كفش ورزشي هوشمند كه راه رفتن صحيح را آموزش مي‌دهد

۱۸ بازديد

در نمايشگاه بين‌المللي سي‌يي‌اس واقع در لاس وگاس آمريكا از نوعي كفش هوشمند ورزشي رونمايي شد كه نه تنها مي‌توانند فشار و شتاب هر گام و موقعيت مكاني كاربر بلكه ضرباهنگ قدم‌ها و روش گام برداشتن او را نيز تعيين كند.

 

اين كفش مجهز به دو تراشه قابل تعويض و چهار حسگر فشارسنج در قسمت پاشنه پا است. دو شركت Sensoria و Vivobarefoot كه سازندگان اين نوع كفش هستند مي‌گويند در نظر دارند گونه‌اي از كفش‌ها را توليد كنند كه به وسيله فن‌آوري به كاربران كمك كند تا سريع‌تر، هوشيارانه‌تر و ايمن‌تر گام بردارند.

حال سوال اين جا است اطلاعاتي كه اين نوع كفش در اختيار صاحب خود مي‌گذارد به چه كاري مي‌آيد؟ در اين زمينه سايت اينترنتي و نرم‌افزارهاي موبايلي طراحي و ساخته شده‌اند كه با استفاده از هوش مصنوعي برنامه‌‌هاي آموزشي طراحي مي‌كنند تا كاربر اين كفش‌ها از وضعيت كلي و جزيي راه رفتن خود اطلاع كامل داشته باشد.

mg-9954-1

چنين برنامه‌هايي به كاربر آموزش مي‌دهند كه راه رفتن اصولي چه گونه است و شايد مهمتر از همه اين باشد كه بداند به گونه‌اي راه برود كه كمترين آسيب به او وارد شود. آن چه كه ايده طراحي و ساخت چنين كفشي را جالب توجه مي‌كند اين است كه دو شركت Sensoria و Vivobarefoot در نظر دارند تا كفش‌هايي توليد كنند كه در مصارف ورزشي، خانگي و غيره كاربرد داشته باشند.

كفش هوشمند حاضر فعلا در حد نمونه اوليه است و هنوز مشخص نيست كه بتواند از عهده وظايفي كه براي آن تعيين شده به خوبي برآيد اما بايد ديد كه اين كفش‌ها كه در حقيقت كفش ورزشي به حساب مي‌آيند تا چه اندازه مي‌تواند اطلاعات سودمند و دقيق در اختيار كاربر خود قرار دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.